utorok, júna 06, 2006

Návšteva

Vstávať o desiatej a navyše na silné klopanie dverí, to nie je moc dobrá vizitka. Keby to bola Anička – moja vždy-energiou-nabitá kamarátka – a nie doktor z univerzity, asi by to ma až tak nevadilo. Ale zrejme mal dosť trpezlivosti, určite som nezareagoval na prvé zaklopanie.

Sympatický pán sa mi predstavil ako doktor socioloógie na Univerzite v Rzeszowe a vysvetlil mi, že by mal záujem urobiť so mnou interview – pracuje na cca 4-ročnom sociologickom výskume predovšetkým zameranom na migráciu. Momentálnu situáciu však rýchle z môjho rozospalého výrazu pochopil a tak sme schôdzku presunuli radšej na neskoré odpoludnie.

Konverzácia sa niesla v poľštine. Pánovi doktorovi robila totiž angličina väčšie problémy než mne jazyk poľský. Otázky boli rozdelené do tématických okruhov, rozhovor bol nahrávaný diktafónom. Ktoré miesto považujem za svoj domov, prečo Poľsko, skúsenosti s pobytom v zahraničí, registrované kultúrne odlišnosti, čo si predstavujem pod pojmom .. a pod. Celý rozhovor trval asi hodinu. Na koniec sme si vymenili kontakty a ja som ešte pána doktora "vyskúšal" zo znalosti sociologických sietí. Kedysi som o ne zavadil a tak mi túto problematiku priblížil. Celkom zaujímavé. Prisľúbil, že mi vzniknuté články v angličine prepošle na mail.