streda, mája 03, 2006

old new notebook


Už je tomu pár týždňov, čo som sa stal novopečeným majiteľom notebooka - deduška. Jedná sa o acer (v ČR/SR dobre predávaná značka) travelmate 210tev. Pred 10 rokmi sa tento model dal kúpiť za 40 000 bez dane, ja som ho vrátane tašky odkúpil od známeho z fakulty za rovné 2 tisícky české. Výhodná kúpa, no stopy zubu času je zreteľne vidieť. Najviac sa obávam toho, že mi odíde displej, ono už pri prvom otváraní som len úpel pri zvuku, ktorý vydáva odchlipujúci sa plast. Zatiaľ sa ale drží (pokope). Permanentnou vadou displeja je 6 bodov široký vertikálny pruh bielej farby približne v prvej štvrtine monitora. Ostatné komponenty fungujú uspokojivo. Hardwareovú výbavu tvorí 700 MHz procesor Celeron, 128 RAM, 10 GB disk, 2 USB porty verzie 1.1, 1 PS/2 port, 1x PCMCIA, floppy a DVD-ROM mechanika. Batéria je pochopiteľne už dávno vybitá a treba podotknúť, že ani v čase svojej najväčšej kapacity nedokázala prístroj udržal pri živote dlhšie než 2 hodiny.

Svojho digitálneho spoločníka som už samozrejme vylepšil. Pre pohodlnejšiu prácu som dokúpil externú myš, audio vyviedol do vstupu rádioprijímača, ktorý teraz slúži ako zosilovať a za necelú polovicu obstarávacej ceny notebooku prikúpil PCMCIA sieťovú kartu.

Zatiaľ som s výkonom spokojný. Snáď to bude tým, že som sa nikdy profimasteringom audia/grafiky/videa nezaoberal a na tých pár typov úkonov mi táto konfigurácia hravo postačuje.

1 Comments:

Anonymous Anonymný said...

hehe... taky mam Acer TravelMate (firemni), ale o poznani vyssi tridu - 4600. ;)

13:47  

Zverejnenie komentára

<< Home