streda, mája 03, 2006

Zase sviatky

Baby sa po príjazde ani poriadne nevybalili a už aj vyštartovali na päťdňovú poznávaciu túru po známych poľských mestách. Prečo sme nešli vedno aj po predbežnej dohode tu nebudem rozoberať, nie je to dôležité. Skôr popíšem, čo sa tu za čas, ktorý tu neboli udialo.

Po štvrtkovom volejbale ma chalaniská pozvali na grilovaciu párty pred školou. Takýchto miniakcičiek tu býva čoraz viac, proste skupinka ľudí vezme rošt, drevené uhlie, nakúpi klobásky, pivá a poďho piknikovať. Chalaniská sa mi predstavili: väčšina z nich študuje druhým rokom wychowanie fyziczne, čiže niečo na spôsob fakulty telovýchovy a športu. To konečne vysvetľuje to ich zapálenie do hry. Podarený priebeh akcie nám pokazil príjazd policajnej dodávky, ktorú zavolal na agresívnu skupinku vrátník. Bohužiaľ sme si to odniesli my. Neviem, či gril spĺňa policajtom proponovanú definíciu otvoreného ohňa, no hádať sa mi s glinami nechcelo. Rušenie nočného kľudu (mohlo byť tesne pred polnocou) a otvorený oheň v blízkosti budovy vraj vyjde na 400 złotých. A tak sme sa na dôrazné doporučenie radšej stiahli. Presnejšie teda presunuli o pár desiatok metrov ďalej, kde sme už nepôsobili ako päsť na oko. Párty sa vydarila a okrem nových známostí som si aj pekne namastil žalúdok. Pár fotografií:





Sobotňajší pravidelný volejbal by skončil asi rozpustením hráčov (prišiel iba Šakal s priateľkou) nebyť Sebastiana (na fotke) a jedného študenta, ktorého sme náhodne odchytili na chodbe. Nevravím, že si človek pri hre 2 na 3 na skrátené ihrisko nejak extra zablbne, ale po 2 hodinách hry predsalen cíti, že pre seba niečo urobil. Po hre ma Šakal pozval na nedeľné odpoludnie k sebe domov na film a pokec. Odmietnuť by sa nehodilo a ani mi to vlastne na rozum neprišlo.


Šakalova rodina býva v paneláku, vo štvrti Banarówka, ktorá je preslávená ozbrojenými stretmi skinheadov a "skejťákov". Šakal spomínal približnú štatistiku 2 úmrtia ročne pre túto oblasť. Ale nepreháňajme, dusnejšie tu začína byť až po zotmení. Pani domáca upiekla výborný perník, Šakal sa postaral o čaj a niečo slané. Ukázal mi na čom zrovna vo svojej dielňo-izbe pracuje a bol som veru uchvátený. Po otázke načo má dva LCD panely mi ukázal svoj najväčší projekt - domácky vyrobené domáce kino a len som čučal. Tak som mu na oplátku predviedol silu Linuxovej konzole a boli sme si kvit :-) Zanedlho sa k nám pripojila Magda na dvojhodinový nový film Vszystcy jestesmy Christusamy, teda Všetci sme Kristusmi. Predbežne sme sa dohodli i na bicyklovom výlete do Lanćutu, v závislosti na počasí.